Στη δημοσιότητα δόθηκαν σήμερα δύο νέα βίντεο που κατέθεσε στον εφέτη ανακριτή ο Βασίλης Καπερνάρος και φέρονται να δείχνουν την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, στο βιντεοληπτικό υλικό φαίνεται να διακρίνεται η εμπορική αμαξοστοιχία λίγα λεπτά πριν από την μοιραία σύγκρουση, στη σήραγγα των Τεμπών σε χρόνο 23.14 της 28/02/2023.
Βεβαίως αυτό το οποίο προβληματίζει και θέτει πολλά ερωτήματα είναι πώς αυτά το βίντεο έρχονται στον ανακριτή και στην επικαιρότητα δύο χρόνια μετά από το τραγικό δυστύχημα και δεν παραδόθηκαν από τον ΟΣΕ ή τις αρμόδιες αρχές, αλλά από τον Βασίλη Καπερνάρο ο οποίος είναι δικηγόρος της εταιρείας σεκιούριτι Ιnterstar.
Μάλιστα η συγκεκριμένη εταιρεία είχε απαντήσει στον ΟΣΕ ότι δεν έχουν διατηρηθεί βίντεο και οι σκληροί δίσκοι -σύμφωνα πάντα με την απάντησή της- είχαν διαγραφεί. Το σχετικό έγγραφο:
Ένα δεύτερο σημείο που προβληματίζει είναι ότι κάποιοι τώρα σχολιάζουν ότι τα τρία πρώτα βαγόνια μεταφέρουν λαμαρίνες. Άρα, λένε, δεν υπήρχε παράνομο φορτίο υδρογονανθράκων. Όμως η επιτροπή πραγματογνώμων των συγγενών εστιάζει μεταξύ του 3ου και του 4ου βαγονιού.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση η πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας καταγράφηκε από την κάμερα 3 στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Πλαταμώνα στις 23.03.05, από την κάμερα 5 στο βόρειο μέτωπο της σήραγγας Τεμπών στις 23.13.52 και από την κάμερα 4 στην έξοδο διαφυγής της σήραγγας Τεμπών.
Και τα δύο βίντεο έχουν διάρκεια 33 λεπτά και 41 δευτερόλεπτα. Ειδικότερα, ένα βίντεο έχει καταγραφεί από την κάμερα 4, η οποία βρίσκεται εντός της σήραγγας και το δεύτερο βίντεο είναι από την κάμερα 5 στο βόρειο μέτωπο της σήραγγας.
Με δεδομένο ότι προκύπτει εύλογα το ερώτημα γιατί δεν είχαν εντοπιστεί όλο αυτό το διάστημα τα επίμαχα βίντεο, ο Βασίλης Καπερνάρος, νομικός εκπρόσωπος της Interstar φέρεται να υποστηρίζει ότι τον περασμένο Νοέμβριο η εταιρεία security έδωσε εντολή να ερευνηθούν όλοι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές του επιχειρησιακού κέντρου που χρησιμοποιούν απομακρυσμένη λήψη αρχείων καταγραφής προκειμένου να βρεθεί υλικό σχετικό με τα Τέμπη το οποίο ενδεχομένως δεν είχε μέχρι τότε εντοπιστεί.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε μόνη της τη διαδικασία ανάκτησης του υλικού και την περασμένη Τετάρτη ο νομικός εκπρόσωπος τα κατέθεσε στον ανακριτή.
Ερωτήσεις σχετικά με την αλήθεια των βίντεο παραθέτουν οι πραγματογνώμονες
Απάντηση στους ισχυρισμούς του δικηγόρου Βασίλη Καπερνάρου, ότι τρία νέα βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την επιβατική στα Τέμπη “δείχνουν” ότι πάνω στις πλατφόρμες «έχουν μόνο λαμαρίνες οι τρεις πλατφόρμες και μετά ακολουθούν τα βαγόνια κοντέινερ», έδωσε ο Ειδικός Πραγματογνώμονας Τεχνικός σύμβουλος του Συλλόγου Τέμπη 2023, Βασίλης Κοκοτσάκης και οι συνεργάτες του Dr Παπαδάκης Μανόλης, Καθηγητής αναλυτικών μαθηματικών Πανεπιστημίου Χιούστον με εξειδίκευση στην ανάλυση βίντεο-εικόνας και ήχου και Μάρκος Χρυσός -Διπλωματούχος Χημικός Μηχανικός.
Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι «σχετικά με βίντεο το οποίο δημοσιεύτηκε την 7/2/2025 σε επιλεγμένα μέσα ενημέρωσης έχουμε να παρατηρήσουμε:
-Σύμφωνα με το 643/26-9-23 έγγραφο της εταιρείας security interstar προς τον κύριο Ανακριτή , η εταιρεία κάνει γνωστό ότι δεν υπάρχουν βίντεο από την άφιξη αναχώρηση και κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας στους Σταθμούς από Θεσσαλονίκη μέχρι τον τόπο δυστυχήματος , διότι τα αρχεία δεν ζητήθηκαν έγκαιρα με αποτέλεσμα οι σκληροί δίσκοι να επανεγγραφούν.»
«Κατόπιν αυτών ο Ανακριτής προέβη στην κατάσχεση των σκληρών δίσκων και ανέθεσε σε εξειδικευμένο εργαστήριο του εξωτερικού την εργασία ανάκτησης των αρχείων , προσπάθεια που ουσιαστικά απέβει άκαρπη. Οι δίσκοι αυτοί από το Καλοκαίρι 2023 παραμένουν στην διάθεση των ανακριτικών αρχών.
Την 7/2/2025 μέσω δικηγόρου των Αθηνών δόθηκε βίντεο το οποίο ισχυρίζεται ότι δείχνει την εμπορική αμαξοστοιχία σε τούνελ λίγο πριν την σύγκρουση.
Πέραν των ερωτημάτων που προκύπτουν πώς η εταιρεία ανέκτησε αρχεία από σκληρούς δίσκους που είναι κατασχεμένοι και πέτυχε αυτό που εξειδικευμένα εργαστήρια δεν πέτυχαν και αφού τα είχε γιατί δεν τα προσκόμιζε τόσο καιρό στην κύρια ανάκριση ,στην οποία προφανώς θα κληθεί να τα δικαιολογήσει και να αποδείξει την αυθεντικότητα των αρχείων αλλά και την μέθοδο ανάκτησης, η ομάδα μας απέστειλε το δημοσιευμένο υλικό στο εργαστήριο του κ.Παπαδάκη στις ΗΠΑ και μέχρι να έχουμε πρόσβαση σε αυτό που υποβλήθηκε στην ανάκριση , προέβει στις παρακάτω παρατηρήσεις από την πρώτη εξέταση:
Αφού ο κ. Καπερναρος διαρρέει στη δημοσιότητα 2 βίντεο γιατί δε διαρρέει την ολότητα των καταγραφών εκείνης της ημέρας από τις 8 το βράδυ έως τα μεσάνυχτα για να μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τη γνησιότητα τους βλέποντας και άλλους συρμούς που διήλθαν μπροστά από τις κάμερες πριν το ατύχημα.
Έχει τα πλήρη βίντεο ο κ. ανακριτής ή έχει ότι ανέβηκε στο YouTube;
Δε γίνεται να σώζεται μόνο τμήμα των βίντεο; Τα βίντεο πριν αρχίζουν να διαγράφονται από τον σκληρό δίσκο παραμένουν σωσμένα στην ολότητά τους.
Ο συρμός φαίνεται να έχει τη σύνθεση της 63503 αλλά οι λαμαρίνες στα τρία πρώτα βαγόνια δε φαίνεται να εξέχουν ή να είναι προσδεμένες με σύρματα όπως ήταν στον συρμό που συμμετείχε στην σύγκρουση . Μέσα στο τούνελ θα γυαλίζανε στο φως τα σύρματα.
«Τα μεταφερόμενα ελάσματα είχαν προσδεθεί, ως ορίζονται από τα διεθνή πρότυπα, με δεσμίδες τεσσάρων συνεστραμμένων συρμάτων πάχους 5mm, ανοπτημένου όλκιμου σιδήρου, σε κατά πλάτος διπλό πέρασμα προ της ασφάλισης(περίπλεξης). Συνεπώς, με οκτώ (8) σύρματα ανά πρόσδεση και σε κατά μήκος αποστάσεις μικρότερες των τριών (3) μέτρων( Εκθεση Μπαρτζόπουλου)»
Δεν έχουμε φωτογραφίες των δύο καμερών.
Οι κάμερες φαίνεται να είναι σχετικά χαμηλά στο ύψος των δύο έως 2,5 μέτρων το πολύ. Τέτοια τοποθέτηση είναι αντισυμβατική γιατί οι κάμερες τοποθετούνται πλησιέστερα προς την οροφή και μάλιστα ώστε να έχουν μεγάλο οπτικό πεδίο. Το πεδίο της ν. 5 είναι εξαιρετικά περιορισμένο.
Επίσης οι κάμερες στηρίζονται γενικά σε τοίχο για να αποφεύγεται να η χρήση επιπρόσθετης κολώνας – στηρίγματος που στο τούνελ μέσα δε μπορείς να την τοποθετήσεις εύκολα λόγω στενότητας.
Απαιτούνται φωτογραφίες των καμερών και στατικές όψεις από τις ίδιες τις κάμερες για να μπορούμε να αποφανθούμε με μεγαλύτερη ασφάλεια για το τι βλέπουμε.
Επίσης η ονομασία των καμερών είναι αντισυμβατική γιατί θα περίμενε κανείς να αναγράφεται η τοποθεσία της κάμερας και όχι κάτι ασαφές όπως κάμερα 5 λες και πρόκειται για κάμερες μίνι μάρκετ.
Συγκρίνετέ την με την ονομασία των καμερών της ΠΑΘΕ.
Επίσης η ονομασία των καμερών στα βίντεο αυτά δεν ταιριάζει με τον τρόπο που ονοματίζει η εταιρεία τις κάμερες στον επιβατικό σταθμό ΘΣΝ (Δέστε την έκθεση Μπατζόπουλου -Βασιλακου για το περιεχόμενο των σκληρών δίσκων).
Εν κατακλείδι χωρίς να γνωρίζουμε πώς εξήχθησαν αυτά τα βίντεο από τους δίσκους που τα περιείχαν και πού βρίσκονταν αυτοί οι δίσκοι όταν έγινε αυτή η ανάκτηση στοιχείων, δεν μπορούμε να αποφανθούμε για τη γνησιότητα των βίντεο αυτών.
Η χρονοσήμανση δεν αποτελεί απόδειξη γιατί τα καταγραφικά μπορεί να ρυθμισθούν να αναγράφουν οποιαδήποτε ώρα και μέρα ανεξαρτήτως από την πραγματική ημερομηνία και ώρα και κάποιος μπορεί να γυρίσει βίντεο σε μεταγενέστερο χρόνο και να το χρονοσημάνει για προγενέστερο χρόνο και ημερομηνία.
0 Σχόλια