Ad Code

Responsive Advertisement

Έγκλημα στα Τέμπη: 57 νεκροί – Ο σταθμάρχης «κομματόσκυλο» με ανύπαρκτη εκπαίδευση

 

Οι ευθύνες ανήκουν αποκλειστικά στην κυβέρνηση Μητσοτάκη 

Το έγκλημα στα Τέμπη το οποίο κόστισε τις ζωές σε 57 ανθρώπους είναι αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Όχι μόνο δε φρόντισε να ολοκληρωθούν τα απαραίτητα για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών δρομολογίων έργα τηλεδιοίκησης αλλά τοποθέτησε έναν εντελώς ακατάλληλο άνθρωπο με κομματικά κριτήρια σε μία τόσο υπεύθυνη θέση όπως αυτή του σταθμάρχη Λαρίσης.

Πρόκειται για έγκλημα με “ονοματεπώνυμο” καθώς αυτός στον οποίο η κυβέρνηση έριξε όλο το βάρος της ευθύνης, δηλαδή ο 60χρονος σήμερα, Βασίλης Σαμαράς, κατάφερε να διοριστεί στην θέση αυτή παρά το ηλικιακό απαγορευτικό με την από 30 Μαΐου 2022 (ΦΕΚ 2623) υπουργική απόφαση και πιο ειδικά απόφαση που εξέδωσε ο τοτε αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κ.Α.Καραμανλής!


Συγκεκριμένα ο 59χρονος τότε, κατέλαβε την θέση αυτή μέσα από την υπουργική απόφαση του Κ.Α.Καραμανλή που επέτρεψε την επέκταση του ορίου ηλικίας (αρχικά από τα 42 στα 48 έτη) στα 60 έτη!

Έτσι μέσα από αυτή την υπουργική απόφαση αποδεικνύεται ότι στην θέση αυτή διορίστηκε χάρις στην “φωτογραφική διάταξη” που ψήφισε η κυβέρνηση.

Δηλαδή το έγκλημα έχει “ονοματεπώνυμο” και αυτό γιατί τα τα ηλικιακά όρια δεν έχουν μπει στην “τύχη” αλλά αφορούν την φυσική ικανότητα ανάληψης και ευθυνών ενός στελέχους που παίρνει αποφάσεις για “ζωή και θάνατο”.

Ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς είχε επιχειρήσει να μεταταχθεί στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης με αίτησή του στις 16 Δεκεμβρίου του 2019. Τι άλλαξε αργότερα; 


Όπως φαίνεται στην απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στις 23 Ιουνίου 2020, ο 60χρονος όταν ήταν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε ειδικότητα του επιστάτη γραφείου αποσκευών!

«Καθώς η ειδικότητα επιστάτης γραφείου αποσκευών, με την οποία υπηρεστούσατε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, δεν περιλαμβάνεται στις ως άνω διατάξεις, το αίτημά σας για μετάταξη από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας προς τον ΟΣΕ δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθεί».

Νωρίτερα, ο Χρήστος Σπίρτζης είχε αποκαλύψει πως ο μοιραίος σταθμάρχης τη νύχτα του εγκλήματος των Τεμπών, είχε επιχειρήσει να επιστρέψει και παλιότερα στον ΟΣΕ, πριν από τρία χρόνια.

Ο πρώην υπουργός Υποδομών έκανε την αποκάλυψη μιλώντας στην εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ για την ασφάλεια στις μεταφορές και επισήμανε πως ο σταθμάρχης, είχε προσπαθήσει κατά το παρελθόν να επιστρέψει στους σιδηροδρόμους.

Βέβαια το πρόβλημα δεν βρίσκεται μόνο στον συγκεκριμένο σταθμάρχη καθώς όπως αποκαλύφθηκε την ανύπαρκτη εκπαίδευση που έλαβε την έχουν επίσης λάβει λίγο πολύ όλοι σταθμάρχες από το 2021 και μετά.

Κόλαφος είναι για την κυβέρνηση το πόρισμα της ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχη Σιδηροδρόμων) για το έγκλημα των Τεμπών σύμφωνα με το οποίο κρίνεται «Ανεπαρκής η εκπαίδευση των σταθμαρχών από το 2021».

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με σειρά ελέγχων που θα αναφερθούν στη συνέχεια, διερεύνησε τον κύκλο της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε ο σταθμάρχης που εμπλέκεται στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2022 και διαπίστωσε ότι δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών.

Η απόφαση για λήψη έκτακτων μέτρων

Ως εκ τούτου η Ολομέλεια της ΡΑΣ αποφάσισε ομοφώνως τη λήψη έκτακτων προσωρινών μέτρων λόγω σοβαρών ενδείξεων παράβασης συγκεκριμένων διατάξεων της σιδηροδρομικής νομοθεσίας, η μη τήρηση των οποίων ενέχουν άμεση, σοβαρή και επικείμενη απειλή για τη δημόσια ασφάλεια.

Με τα έκτακτα προσωρινά μέτρα η Αρχή υποχρεώνει μεταξύ άλλων το Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ Α.Ε να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων το σύνολο των υποψήφιων σταθμαρχών οι οποίοι μετείχαν στο διερευνούμενο κύκλο εκπαίδευσης.

Πρόκειται για το προσωπικό το οποίο σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΣΕ, είχε προσληφθεί με δελτίο Παροχής Υπηρεσιών και μόνο δύο εξ αυτών είχαν μόνιμη υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης.

Η ευθύνη της εκπαίδευσης του προσωπικού

Υπογραμμίζεται, ότι η κατάρτιση του προσωπικού του διαχειριστή υποδομής και των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας, παρέχεται από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος ΟΣΕ.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος οργανώνει τις υπηρεσίες εκπαίδευσης, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων δεν έχει καμία εμπλοκή στην εκπαίδευση Σταθμαρχών και Κλειδούχων.

Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και ο διαχειριστής υποδομής ευθύνονται για το επίπεδο της κατάρτισης και των προσόντων του προσωπικού τους, που επιτελεί βασική εργασία ασφάλειας. Η ΡΑΣ εγκρίνει στην αρχή κάθε έτους το ετήσιο πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο καταρτίζεται από τον ΟΣΕ.

Αξίζει να θυμηθούμε και την δυσανασχέτηση του τότε υπουργού Μεταφορών Κ.Α.Καραμανλή μία εβδομάδα πριν την τραγωδία, που απορούσε πως τόλμησαν να του κάνουν ερώτηση στην Βουλή για το αν είναι ασφαλείς οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι!
Reactions

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Ad Code

Responsive Advertisement