Ad Code

Responsive Advertisement

Πτήση-θρίλερ από την Πολωνία - Εικόνες από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μετά την προσγείωση του αεροσκάφους που ενημέρωσε για απειλή βόμβας



Λήξη συναγερμού σήμανε αργά το απόγευμα της Κυριακής στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος όπου προσγειώθηκε νωρίτερα με ασφάλεια το αεροσκάφος Boeing 737-800 της Ryanair που ενημέρωσε ενώ βρισκόταν στον ελληνικό εναέριο χώρο για απειλή βόμβας. Στο αεροσκάφος επέβαιναν 192 επιβάτες και είχε απογειωθεί από το Κατοβίτσε της Πολωνίας με προορισμό την Ελλάδα.


Οι πρώτες φωτογραφίες του αεροπλάνου που βρέθηκε υπό τον έλεγχο των αρχών δημοσιεύτηκαν. Τη μελέτη του αεροσκάφους, το οποίο εκκενώθηκε αμέσως, ανέλαβε το Τμήμα Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών (Τ.Ε.Ε.Μ.) της αστυνομίας.

Σημειώνεται ότι αμέσως μετά την ειδοποίηση για απειλή, ξεκίνησαν οι διαδικασίες σύμφωνα με το πρωτόκολλο και ελληνικά F-16 απογειώθηκαν ώστε να το συνοδεύσουν ως την προσγείωση, όπως προβλέπει ο κωδικός Renegade που ενεργοποιήθηκε. Μέχρι και την τελευταία στιγμή, η επικοινωνία με τον πιλότο και το πλήρωμα γινόταν κανονικά.

Τελικά, το αεροσκάφος προσγειώθηκε στις 17:40 στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, σε ειδικό χώρο. Η προσγείωση ειδικότερα, έγινε σε ειδικό χώρο του αεροδρομίου στη βόρεια πλευρά, ώστε να είναι μακριά από τα υπόλοιπα αεροσκάφη και να μην υπάρχει κίνδυνος για τη λειτουργία του αεροδρομίου, τους επιβάτες και τα άλλα αεροπλάνα.

Τι είναι ο κωδικός Renegade που ενεργοποιήθηκε


Αεροσκάφη, τα οποία βρίσκονται υπό πειράτευση ή φέρουν απειλές αφορά ο κωδικός Renegade, ο οποίος ενεργοποιήθηκε και σε αυτή την περίπτωση.

Όπως εξηγεί στο «ethnos.gr», ο δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης και ένας από τους εμπειρότερους κυβερνήτες της Ολυμπιακής, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, το εν λόγω πρωτόκολλο δημιουργήθηκε μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου και σε περίπτωση υψηλού και μη αναστρέψιμου κινδύνου για πρόσωπα στο έδαφος και επίγειες υποδομές, προβλέπει ακόμα και την κατάρριψη ενός αεροσκάφους από τα μαχητικά που το συνοδεύουν εφόσον δεν υπάρχει καμία επαφή με τον κυβερνήτη.

Το πρωτόκολλο ενεργοποιείται διεθνώς σε περιπτώσεις αεροπειρατείας και αφού έχουν προηγηθεί επανειλημμένες προσπάθειες επαφής με το αεροσκάφος χωρίς να υπάρξει απάντηση.

«Το πρωτόκολλο αφορά είτε αεροσκάφη που βρίσκονται υπό πειράτευση ή αεροσκάφη που φέρουν απειλές και με αυτό εννοούμε ότι θα μπορούσε εν δυνάμει κάποιος που είναι μέσα στο αεροσκάφος παρά τις θωρακισμένες πόρτες και την εκπαίδευση του πληρώματος να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους. Αυτή η διαδικασία φτιάχτηκε μετά την 11η Σεπτεμβρίου μαζί με τις θωρακισμένες πόρτες» εξηγεί ο κ. Κωνσταντέλλος.

Και συνεχίζει: «Τα αεροσκάφη εάν μπορούν επιστρέφουν στο αεροδρόμιο αναχώρησης καθώς το αεροδρόμιο αναχώρησης θεωρείται ότι έχει και τη δυνατότητα καλύτερου και γρηγορότερου ελέγχου αεροπλάνου και επιβατών».

Δεν θα μπορούσαν τα ξένα αεροδρόμια να απαγορεύσουν την προσγείωση


Ωστόσο, εάν ο κυβερνήτης του αεροσκάφους δηλώσει ότι βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο και μπορεί, έχει τη δυνατότητα προσγείωσης σε όλα τα αεροδρόμια: «Αν υπάρχει κίνδυνος και το αεροσκάφος δώσει mayday, υποχρεωτικά ανοίγουν όλα τα αεροδρόμια», τονίζει.

Η συνόδευση με μαχητικά


Οι πιλότοι των μαχητικών – συμπληρώνει ο κ. Κωνσταντέλλος - μιλούν στη συχνότητα 121/5 και δίνουν οδηγίες. Αν δεν απαντήσει ο κυβερνήτης έχουν τη δυνατότητα να του κάνουν οπτικά σήματα. Ενα αεροσκάφος πετάει μπροστά στα αριστερά και δίνει οδηγίες με τα χέρια και με τα φτερά, δηλαδή ακολούθησέ με και το δεύτερο αεροσκάφος πετάει πίσω δεξιά κι έχει ουσιαστικά τη σκόπευση του υπό παρακολούθηση αεροπλάνου.

Πότε δίνεται εντολή κατάρριψης


«Εάν και τότε αυτός δεν ακολουθήσει τις οδηγίες διότι π.χ. είναι σε πειράτευση, τότε το αεροσκάφος παρακολουθείται μέχρι να πλησιάσει σε περιοχές κατοικημένες. Εφόσον θεωρηθεί ότι μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα σε επίγειες υποδομές και ανθρώπους, μπορεί να ληφθεί και η απόφαση της κατάρριψής του».
Reactions

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Ad Code

Responsive Advertisement