Ad Code

Responsive Advertisement

Κόλαφος η Κομισιόν για τον Αβραμόπουλο


«Δεν κάναμε έρευνα αλλά εσωτερικούς ελέγχους τήρησης των όρων που του είχαν επιβληθεί»


Το φως της δημοσιότητας είδε χθες το ένταλμα σύλληψης του Δημήτρη Αβραμόπουλου. Οι «κερατάδες», όπως χαρακτηριστικά αποκάλεσε όσους υπογράφουν το ένταλμα και ζητούν να ελεγχθεί για το Qatar-gate, είναι το γαλλόφωνο πρωτοδικείο Βρυξελλών και συγκεκριμένα η Βελγίδα ανακρίτρια Pascale Monteiro Barretο που ζητά την σύλληψη του καταζητουμένου, όπως τον χαρακτηρίζει, ενώ δίνει και πληροφορίες για την ποινή που του αναλογεί και φτάνει έως τα 10 χρόνια.

Οσο και αν ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ανεβάζει τους τόνους κατά πάντων και οργανώνει τη δική του αντεπίθεση με στόχο να απεμπλακεί από το σκάνδαλο του Qatar-gate, τόσο στην κυβέρνηση εμφανίζονται αποφασισμένοι να τραβήξουν πιο έντονες διαχωριστικές από τον πρώην επίτροπο και νυν βουλευτή Ηλείας.

Προβλήματα

Οι πληροφορίες θέλουν κυβερνητικά στελέχη να ζητούν από τον Δημήτρη Αβραμόπουλο να διευκολύνει με τη στάση του, να μη δημιουργεί προβλήματα στην παράταξη και σίγουρα να μην προκαλεί την κοινή γνώμη. Εξάλλου, το τελευταίο που θα ήθελαν στο Μαξίμου θα ήταν να δουν στην τελική στροφή προς τις κάλπες ακόμα ένα σκάνδαλο με πρωταγωνιστή βουλευτή να μετατρέπεται σε κυβερνητικό ζήτημα. Ειδικά όταν αυτό έχει να κάνει πάλι με τις Βρυξέλλες.

Οι συστάσεις φαίνεται πως εισακούσθηκαν, καθώς ο Δημήτρης Αβραμόπουλος προσπάθησε να πάρει πίσω τα περί «κερατάδων». «Σαφώς και δεν αναφερόμουν στους Ελληνες εισαγγελείς, τους οποίους και σέβομαι και εκτιμώ. Μιλάω γι’ αυτούς τους χαμηλόβαθμους αστυνομικούς για τους οποίους γίνονται και έρευνες στο Βέλγιο, οι οποίοι, χωρίς να έχουν ιδέα τι γίνεται, έφτιαξαν το ένταλμα, το οποίο κατά τη γνώμη μου είναι και άκυρο».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Δημήτρη Αβραμόπουλου δεν έρχεται από την Αθήνα αλλά από τις Βρυξέλλες, καθώς η Κομισιόν διέψευσε τους ισχυρισμούς Αβραμόπουλου περί εσωτερικού ελέγχου. Ο εκπρόσωπος Μπάλας Ουγιβάρι διευκρίνισε, όπως λέει η ΕΡΤ, ότι η Κομισιόν δεν διεξήγαγε εσωτερική έρευνα για τον πρώην επίτροπο, αλλά εσωτερικούς ελέγχους τήρησης των όρων που του είχαν επιβληθεί και διαχώρισε ρητά την αρμοδιότητα της Κομισιόν από εκείνη των βελγικών Αρχών.

«H θέση μας κοινοποιήθηκε την Τρίτη, και θυμάμαι τη συνέντευξη Τύπου του μεσημεριού της 21ης Δεκεμβρίου 2022, την οποία ξαναείδα ο ίδιος, και δεν θυμάμαι να χρησιμοποίησα τις λέξεις “εσωτερική έρευνα”. Αυτό που είχαμε ήταν εσωτερικοί έλεγχοι. Και αν μου επιτρέπεται να θυμίσω το πλαίσιο: επρόκειτο για μια δραστηριότητα μετά τη λήξη της εντολής του, την οποία το Σώμα των Επιτρόπων, στο σύνολό του, ενέκρινε για τον πρώην επίτροπο τον Φεβρουάριο του 2021. Αυτό, παρεμπιπτόντως, έγινε βάσει διαβούλευσης με την Ανεξάρτητη Επιτροπή Δεοντολογίας».

Η εκπρόσωπος Τύπου Πάολα Πίνιο πήγε ένα βήμα παρακάτω, διευκρινίζοντας τη διπλή φύση του ζητήματος: «Με άλλα λόγια, άλλο πράγμα είναι να εγκρίνεις τη δραστηριότητα μετά τη λήξη της εντολής του και να βεβαιωθείς ότι τηρούνται οι όροι που θέσαμε, και εντελώς διαφορετικό ζήτημα η εικαζόμενη παράβαση καθήκοντος, για την οποία δεν είχαμε κανέναν ρόλο».

Με δεδομένο το καθόλου ευχάριστο κλίμα που έχει δημιουργηθεί εν μέσω μίας άτυπης και μακράς προεκλογικής περιόδου, τίθεται ήδη το ερώτημα εάν ο κ. Αβραμόπουλος θα είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές. Ο ίδιος, ερωτηθείς σχετικά, απάντησε μάλλον αιφνιδιασμένος «θα δούμε», ενώ διέψευσε ότι του έχει κάνει κρούση ο Αντώνης Σαμαράς για να κατέβει με το νέο κόμμα – φημολογία που φαίνεται ότι έχει εντείνει τον εκνευρισμό του Μαξίμου.

«Ο μόνος που αποφασίζει ποιος θα είναι υποψήφιος είναι ο πρωθυπουργός» απάντησε στο ίδιο ερώτημα λακωνικά και κάπως αινιγματικά ο κ. Μαρινάκης. Ενώ, ερωτηθείς για ενδεχόμενη παραίτηση του κ. Αβραμόπουλου, είπε απλώς ότι «δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο». Στο ερώτημα εάν μπορεί να είναι υποψήφιος στις επόμενες εκλογές ο κ. Αβραμόπουλος, ο κ. Βορίδης απάντησε πάντως: «Κατά τη γνώμη μου, ναι». Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος αποφεύγει, ωστόσο, να απαντήσει ένα διττό ερώτημα: Πρώτον, γιατί δεν επέστρεψε τα λεφτά και, δεύτερον, γιατί δεν παρουσιάστηκε στις βελγικές Αρχές…

Προσέφυγε στον Α.Π. για ακύρωση του εντάλματος, φοβούμενος τη σύλληψη

Αποφασισμένος να μην εγκαταλείψει φαίνεται πως είναι ο Δημήτρης Αβραμόπουλος. Μπορεί ο πρώην επίτροπος να βλέπει το Μαξίμου να του γυρνάει την πλάτη, όμως ο ίδιος είναι αποφασισμένος να μην «παραδοθεί» και σίγουρα να μην κινδυνέψει να κρατηθεί σε βελγικές φυλακές. Γι’ αυτόν τον λόγο περνάει στην αντεπίθεση εκ νέου και ζητάει την ακύρωση του εντάλματος σύλληψης σε βάρος του από τις βελγικές Αρχές με προσφυγή του στον Αρειο Πάγο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο βουλευτής της Ν.Δ. έχει ήδη υποβάλει αίτηση με την οποία αμφισβητεί και τη νομιμότητα του ευρωπαϊκού εντάλματος, επισημαίνοντας ότι στο σχετικό έγγραφο δεν αναφέρονται, όπως ρητά ορίζει ο νόμος, ο χρόνος, ο τόπος και οι συνθήκες τέλεσης των αδικημάτων που του αποδίδονται.

Τέλος, θέτει και ζήτημα αιτιολογίας της έκδοσης του εντάλματος και συγκεκριμένα, όπως αναφέρει, στο ευρωπαϊκό ένταλμα θα πρέπει να προσδιορίζεται επαρκώς η εθνική δικαστική απόφαση ή το εθνικό ένταλμα εξαιτίας του οποίου εκδόθηκε το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης, πράγμα το οποίο δεν έχει συμβεί στην προκειμένη περίπτωση. Παράλληλα, όπως υποστηρίζει κατά τις ίδιες πληροφορίες, δεν έχει τελέσει καμία αξιόποινη πράξη.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Ad Code

Responsive Advertisement