Κάποια από τα μέλη της συμμορίας επιδίδονταν στην επίδειξη πλούτου και στη χλιδάτη ζωή που έκαναν ανεβάζοντας σχετικές φωτογραφίες με μεγάλα χρηματικά ποσά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Πάνω από 6 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ότι είχαν καταφέρει να αρπάξουν μέσα σε ένα χρόνο οι δράστες της σπείρας Ρομά που εξαπατούσαν πολίτες και άδειαζαν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Μάλιστα κάποια από τα μέλη της συμμορίας επιδίδονταν στην επίδειξη πλούτου και στη χλιδάτη ζωή που έκαναν ανεβάζοντας σχετικές φωτογραφίες με μεγάλα χρηματικά ποσά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Πακέτα με μετρητά ανέβαζαν στα social media
Όπως φαίνεται και στις σχετικές φωτογραφίες έκαιγαν ακόμα και χαρτονομίσματα των 100 ευρώ
Η αστυνομία προχώρησε σε 24 συλλήψεις μελών της σπείρας μεταξύ των οποίων και τα 3 αρχηγικά. Παράλληλα στη δικογραφία περιλαμβάνονται άλλα 155 άτομα που βοηθούσαν το κύκλωμα με το αζημίωτο είτε συστηματικά είτε περιστασιακά δίνοντας τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς προκειμένου να διακινούνται τα χρηματικά ποσά που αφαιρούσαν από τους λογαριασμούς των θυμάτων τους.
Τα θύματα είναι εκατοντάδες μεταξύ των οποίων διευθυντικά στελέχη εταιρειών, λογιστές και οικονομικοί διευθυντές.
Σύμφωνα με τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος Χαρακτηριστικό της δράσης τους είναι οι εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες που είχαν αναπτύξει αναφορικά με την κατασκευή και διαχείριση απατηλών σελίδων, καθώς και άριστη γνώση χειρισμού των συστημάτων ηλεκτρονικής τραπεζικής, ενώ για να επιτύχουν το σκοπό τους επεδείκνυαν ευελιξία και προσαρμοστικότητα, καθώς όπως προέκυψε ολοκλήρωναν τη δράση τους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από το χρόνο υποκλοπής των στοιχείων.
Τα μέλη της σπείρας προσέγγιζαν τα θύματα μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, όπου παρουσιάζονταν άλλοτε ως ενδιαφερόμενοι για την παροχή υπηρεσιών ή υποψήφιοι αγοραστές προϊόντων που εντόπιζαν σε διαδικτυακές αγγελίες και άλλοτε ως υπάλληλοι εταιρειών ή δημόσιων υπηρεσιών (ΔΕΔΔΗΕ, Εφορίας, υπάλληλοι Δήμων, λογιστές κ.λπ.), αναφορικά με επιστροφή χρηματικού ποσού χορήγηση επιδομάτων όπως «marketpass», «fuelpass», «powerpass” κ.τ.λ..
Στη συνέχεια, αρχικά με προφορική χειραγώγηση και ακολούθως μέσω απατηλών υπερσυνδέσμων (phishing links) που προσομοίαζαν σε μεγάλο βαθμό με τους αντίστοιχους των τραπεζικών ιδρυμάτων κατάφερναν να υποκλέψουν τα διαπιστευτήρια εισόδου (username & password) και να αποκτήσουν παράνομη πρόσβαση στους λογαριασμούς ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking) των θυμάτων.
0 Σχόλια