Ad Code

Responsive Advertisement

Όλη η αλήθεια για τα “βυθισμένα ελικόπτερα” στο Στεφανοβίκειο


Παρακολουθούμε με έκπληξη την κυκλοφορία “ειδήσεων” που αφορούν την κατάσταση των ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκειο. 


Όλα ξεκίνησαν από λανθασμένο ρεπορτάζ διαδικτυακού τόπου που αναπαράχθηκε σε μεγάλη έκταση. 

Ούτε λίγο ούτε πολύ, κυκλοφόρησε η πληροφορία πως υπάρχουν ελικόπτερα βυθισμένα στο νερό, και πως η Αεροπορία Στρατού, διεξάγει ή ετοιμάζεται να εκτελέσει επιχείρηση “ανέλκυσης” τους!

Εδώ και αρκετές μέρες, με τα όποια μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, κάνουμε έρευνα για το θέμα. Δυστυχώς, οι πληροφορίες που υπάρχουν διαθέσιμες δεν είναι πολλές, και υπάρχει λόγος, όχι συγκάλυψης αλλά επιχειρησιακός, όπως είναι κατανοητό. Τα παρακάτω όμως που σήμερα καταγράφει ΠΤΗΣΗ ελπίζουμε να διευκρινήσουν τι συμβαίνει και να σταματήσει αυτή η διασπορά λανθασμένων πληροφοριών που θίγει τις Ένοπλες Δυνάμεις.Δεν υπάρχουν ελικόπτερα στο Στεφανοβίκειο, ούτε “πάνω”, ούτε “κάτω” από το νερό.

Υπήρξαν ελικόπτερα που βρέθηκαν σε κάποια στάθμη νερού, αλλά κανένα από αυτά δεν έπαθε ζημιά.

Τα ελικόπτερα του Στεφανοβικείου είναι επιχειρησιακά, στον ίδιο αριθμό όπως και πριν την πλημμύρα.

Όσα ελικόπτερα δεν μπόρεσαν να πετάξουν για να απομακρυνθούν, έφυγαν οδικώς. Η απομάκρυνση έγινε βράδυ και σε συνθήκες ασφαλείας, προκειμένου να υπάρξει απόκρυψη του τελικού προορισμού.

Τα περισσότερα ελικόπτερα ήταν σε θέση να πετάξουν, καθώς το Στεφανοβίκειο έχει AH-64A Apache, UH-1H & OH-58D Kiowa Warrior. Οι διαθεσιμότητες αυτών των τύπων είναι ανώτερες των CH-47D Chinook και ΝΗ-90 που εδρεύουν στην Πάχη.

Τα περισσότερα UH-1H που φωτογραφήθηκαν, ήταν πάλι σε φάση μετακίνησης. Κανένα, ούτε και τα αποσυρθέντα, δεν έμεινε πίσω, καθώς ακόμη και τα παλιά είναι πηγή ανταλλακτικών (που πλέον είναι δυσεύρετα).

Αυτή την στιγμή, αν χρειαστεί η Ταξιαρχία μπορεί να πολεμήσει με τα ελικόπτερα, τα πληρώματα και τα όπλα της. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό, και το μόνο που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα είναι να γράψει κάποιος τους χώρους διασποράς των ελικοπτέρων (μην παρεξηγηθούμε, όχι μεταστάθμευσης αλλά διασποράς). Δεν θα μας εκπλήξει ούτε αυτό πλέον.

Θα πρέπει να πούμε πως δεν είναι όλα ρόδινα. Κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει πως η Κάρλα θα “ξαναγεννιόταν” σε λίγες ώρες, και οι αποφάσεις για την κατασκευή του Στεφανοβικείου δίπλα σε μια λίμνη, χάνονται κάπου στο μακρινό 1950. Έτσι μέσα στη βάση υπάρχουν κτήρια διοικητικά, υπόστεγα που έχουν καλυφθεί από το νερό, εργαλεία και εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη συντήρηση των ελικοπτέρων.

Για να γίνει πλήρης απολογισμός της ζημιάς που σαφώς έχει γίνει, πρέπει να φύγουν τα νερά. Αλλά η Αεροπορία Στρατού, έχει ήδη “διώξει” ελικόπτερα, οχήματα κ.λπ. Η βασική “πρόκληση” για τον Ελληνικό Στρατό είναι η αναδιοργάνωση όλου αυτού του υλικού, και η επαναφορά της λειτουργίας της ΤΑΞΑΣ στην καθημερινή της ρουτίνα. Προφανώς κι έγιναν λάθη, καθώς δεν υπάρχουν Εγχειρίδια Διαδικασιών για τέτοια εξέλιξη και με τέτοια ταχύτητα στο φυσικό φαινόμενο. Το ποια και πως, θα το δείξουν οι διερευνήσεις που θα γίνουν, και είναι ντροπή κάποιοι να μιλούν για “κουκούλωμα”.

Επίσης, κάτι που δεν ξέρουν οι περισσότεροι, είναι πως τα στελέχη της ΤΑΞΑΣ, πάνω στην αγωνιώδη προσπάθειά τους να σώσουν τη Βάση, εγκατέλειψαν τα προσωπικά αντικείμενα τους που καταστράφηκαν και πράγματι χρειάζονται την αρωγή του ΥΠΕΘΑ για να αποζημιωθούν. Και αυτή την αφοσίωση αμαύρωσε όποιος διάλεξε να κάνει τον “φωτογράφο” και να διαρρέει εικόνες από την βάση που πλημμύριζε, για να δημιουργήσει εντυπώσεις, αλλά κυρίως για να εκθέσει τους συναδέλφους του και τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Reactions

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Ad Code

Responsive Advertisement