Ad Code

Responsive Advertisement

Τουρκία: Εισαγγελική έρευνα για το #HelpTurkey – Ο Ερντογάν βλέπει «ξένες δυνάμεις»


Το hashtag ερευνάται για «διάδοση φόβου» στις πυρκαγιές – Ο Τούρκος πρόεδρος βλέπει ενορχηστρωμένη επίθεση εις βάρος του – Με πρόστιμα απειλούνται τηλεοπτικοί σταθμοί που μετέδιδαν ζωντανά πλάνα από την πυρκαγιά.

Έρευνα για τις αναρτήσεις που έγιναν στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με το hashtag #HelpTurkey για τις συνεχιζόμενες πυρκαγιές στην Τουρκία ξεκίνησε ο Γενικός Εισαγγελέας της Άγκυρας.

Το hashtag διαδόθηκε έντονα, όταν ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πραγματοποίησε επίσκεψη σε πυρόπληκτες περιοχές, με τη συνοδεία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων και μοίρασε τσάι στους πολίτες μέσα από κινούμενο λεωφορείο στη μέση της νύχτας, ενώ ένα μεγάφωνο ανακοίνωνε την παρουσία του. «Βοηθήστε μας!!!!» έγραψε ο Τούρκος κωμικός Ενίς Αρικάν, λίγες ώρες μετά την επίσκεψη Ερντογάν.

Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι οι αρμόδιες μονάδες ξεκίνησαν τεχνικές έρευνες για αναρτήσεις στα social media και ειδήσεις για τις δασικές πυρκαγιές που ξεκίνησαν στις 28 Ιουλίου, καθώς, όπως υποστηρίζει, διαπιστώθηκε ότι διέδωσαν παραπληροφόρηση και προσπάθησαν να προκαλέσουν ατμόσφαιρα χάους. Σύμφωνα με τη γνωμάτευση, ορισμένοι από τους λογαριασμούς είχαν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν για τη διάδοση της τρομοκρατικής προπαγάνδας. Ως εκ τούτου, θεωρούν ότι οι αναρτήσεις διέδωσαν «ανησυχία και φόβο».

Αντιμέτωπος με μία από τις πιο σοβαρές κρίσεις ο Ερντογάν


Η έρευνα γίνεται σε μία περίοδο όπου η Τουρκία είναι βαθιά διχασμένη. Ο Ερντογάν αντιμετωπίζει μία από τις πιο σοβαρές προκλήσεις της 18χρονης κυριαρχίας του, καθώς στη χώρα θεωρείται σκάνδαλο η ιδέα ότι η Τουρκία χρειάζεται βοήθεια για να αντιμετωπίσει τις χειρότερες πυρκαγιές στη σύγχρονη ιστορία, με 8 νεκρούς.

Πολλοί κατηγορούν την κυβέρνηση για κακοδιαχείριση και έλλειψη προετοιμασίας, με τις επικρίσεις να αυξάνονται μετά την παραδοχή ότι η χώρα δεν έχει λειτουργικά πυροσβεστικά αεροσκάφη. «Ως απάντηση (στο hashtag), μόνο ένα πράγμα μπορούμε να πούμε: Δυνατή Τουρκία» είπε ο Ερντογάν μετά την προσευχή της Παρασκευής, κάνοντας λόγο για τρόμο από ψέματα που διαδίδονται από Αμερική, Ευρώπη και ορισμένα άλλα μέρη.

Ανταποκρινόμενος στην οργή του Ερντογάν, το γραφείο του εισαγγελέα ανακοίνωσε ότι θα ερευνήσει ένα οι αναρτήσεις δημιουργήθηκαν «για να προκαλέσουν ανησυχία, φόβο και πανικό στο κοινό και για να εξευτελίσουν την τουρκική κυβέρνηση».

Αντιμέτωποι με πρόστιμα οι τηλεοπτικοί σταθμοί που μετέδιδαν ζωντανά τις πυρκαγιές


Την ίδια ώρα, οι ρυθμιστικές αρχές ραδιοτηλεόρασης απείλησαν με πρόστιμα τηλεοπτικούς σταθμούς που συνέχισαν να προβάλλουν ζωντανά πλάνα από τις πυρκαγιές ή έπαιζαν ρεπορτάζ «που προκαλούσαν φόβο και ανησυχία στο κοινό»

Οι περισσότεροι τηλεοπτικoί σταθμοί συμβιβάστηκαν, περιορίζοντας την κάλυψη της καταστροφής.

Παράλληλα, η κυβέρνηση επιμένει ότι το #HelpTurkey δημιουργήθηκε από μαριονέτες – ψεύτικους λογαριασμούς που θέλησαν να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη. Βρετανός αναπληρωτής καθηγητής πανεπιστημίου του Κατάρ υποστήριξε σε εκδήλωση που διοργάνωσε η κυβέρνηση ότι το 5% των αναρτήσεων σε αυτό το hasgtag έγινε από τέτοιους λογαριασμούς.

Η κυβέρνηση εκφοβίζει όποιον αμφισβητεί το αφήγημά της


Ο Γκάρεθ Τζένκινς, βετεράνος αναλυτής είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η κυβέρνηση Ερντογάν εποπτεύει χιλιάδες ψεύτικους λογαριασμούς, που χρησιμοποιούνται για να τρολάρουν και εκφοβίζουν όποιον αμφισβητεί το αφήγημά της.

«Νομίζω όμως ότι ένα πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός Τούρκων, συμπεριλαμβανομένων και πολλών γύρω από τον Ερντογάν, πιστεύουν στην πραγματικότητα την πραγματικότητα του καθεστώτος», πρόσθεσε.

Η μάχη για το #HelpTurkey έρχεται σε μία περίοδο όπου ο κλοιός σφίγγει στα social media, σε μία περίοδο που κυριαρχούν τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ και οι εφημερίδες. Μετά από αντίσταση, το Twitter, το Facebook και άλλοι συμμορφώθηκαν με νέο νόμο, που απαιτεί από τις πλατφόρμες να διορίζουν τοπικούς απεσταλμένους που μπορούν να χειριστούν δικαστικές αποφάσεις για την κατάργηση αμφισβητούμενων δημοσιεύσεων.
Reactions

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Ad Code

Responsive Advertisement